القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية يومآ ما الفصل العاشر بقلم سمآ محمد

 

رواية يومآ ما بقلم سمآ محمد

جريدة:أماليا

*_رۆآيَـــــہ يَــــۆمـــــــاً مــا_*


"آلُــبْــآرتٌ: آلُـعــاشِــر"💘💘


بْقلُم: *♡سـمـــــآ مــحٍــــمـــدِ♡*


...................................................

يآمن:نعم انتِ العملتي كده في مرات عمي!

نور:اه عندك مانع 

يآمن:انتِ مجنون هو عشان انا بسكتلك خلاص تسوقي فيها لا والف لا كله الا عائلتي 

" وقفت نور اما يامن وهي تنظر بداخل عاينيه بقوه وثقه"

نور:اولاً انت ملكش حق تكلمني عارف ليه 

يآمن:ليه بقا ان شاء الله 

نور:عشان مرات عمك هي ال كانت حطالي ملين في العصير بتاعي وانا معملتش حاجه بدلت الكوبايات بس مش اكتر 

يآمن:لا والله وانا ايه ال يخليني اصدقك هاا

نور:اممم اظن انت مش اعمي عشان متشوف طريقتها "واخدت تقلد صوت ناهد" اشربي ياحببتي اشربي شربتي السم نينينينينينينيني  دي لو طالت تموتي كدهو هتموتي ياجدع 

يآمن:القطه طلع ليها ضوافر وبقت بتخربش 

نور:اه خاف بقا علي نفسك ل تتعور 

"ثم تركته وهو يضرب كف علي كف ورحلت"

....................................................

*عند سالي*

سيد:تعالي هنا يابت ال**فين الفلوس انطقي 

"نطق بتلك العبرات سيد وهو زوج والدت سالي وهو يمسك بها من حجابها بشده"

سالي:اهي خد 

سيد:هاتي  بس الفلوس دي ناقصه 

سالي:رجلي كانت وجعاني وركبت ميكروباص 

سيد"بقسوه":ليه يا اختي مكسحه ولا مكسحه هي الشركه بعيده ولا ايه دا كلها ربع ساعه مشي 

سالي:م انا علطول بمشي بس رجلي وجعتي فركبت مره ايه يعني الدنيه خربت 

سيد:اه خربت مش كفايه مقعدك هنا ببلاش 

سالي:انا مش قاعده ببلاش انا البشتغل وبصرف عليكوا دا اولاً وثانياً الشقه دي بتاعتي وورثي من بابا ولا انت مفكر ان بالورقه المضروبه دي هتنصب عليا وان بابا كتب الشقه دي لماما قبل م يموت ولا ايه انا ساكته بس لو عاوزه اعمل ف انا هعمل كتير 

"ثم دخلت الغرفه صافعه الباب خلفها" 


نتعرف علي الشخصيات الجداد



(سيد هو زوج والده سالي يعتقد انه يخدع سالي بورقه مزوره بتنازل والدها عن الشقه الي امها ولخذ هو ابشقه منها ولكن سالي تعلم وتفضل الصمت من اجل اخوتها في هي تمتلك اخوين توأم في الثانوي وامها متوفيه )


سيد:بنت ال***لازم اشوف لها حل 


....................................................

في بيت منصور الصاوي خاصةً في غرفه الاء 


الاء:عاااااا بغرق بغرق 

قيصر"بضحك":ياخريبيتك ايه كل يوم بصحيكي كده ونفس الرد ايه شكلك حافظه مش فاهمه

الاء:ياا مااااامااا تعالي خدي ابنك الرخم دا عااا 

سنيه:ايه في ايه بطلوا صويت علي الصبح مش هتكبروا بقا "ثم امسكت قيصر من اذنه" وانت ايه يا كبير ياعاقل عمال تكب عليها مايه ليه هااا مش هتعق ابداً

قيصر:ااه ياماما في ايه انتِ ماسكه وداني كده ليه دا انتِ لو قافشه في حرامي مش هتعملي كده 

الاء:احسن يا بأف 

قيصر:يابت هضربك احترميني شويه 

الاء"وهي تخرج لسانها له ":مش لما تحترم نفسك الاول 

سنيه:باااااس ايه موال كل يوم وانتِ ايه مش وراكي شغل قومي 

الاء:الساعه كام 

قيصر:١٠يا اختي 

الاء" وهي تقمن السرير":ااايه يالهوووي اتاخرت بره يلا عشان البس 

قيصر:خارجين يا اختي قال خرجين من الجنه قال


....................................................

في الشركه الفهد 

يآمن:جهز يا ادهم ورق المناقصه الجديده.

ادهم:اه متقلقش 

يآمن:مش عاوز غلطه المناقصه دي لازم نكسبها 

ادهم:اه عرفت انها مع سيف الاحمدي

يآمن:لا مش عشان بس ان  ابن الحمدي داخل فيها بس انت عارف لما انا سافرت الشركه خسرت كتير وقتها 

ادهم:اه صحيح معرفتش مين السحب الفلوس دي كلها 

يآمن"بنظره ذات مخذه ":كله في واقته 


...................................................


الاء:انتِ يا ماما انتِ يا حببتي راحه فين هي زريبه 

نيلي" وهي تدلف الي مكتب ادهم":ايه يادومي مين البت الشرشوح البره دي 

الاء:نعم نعم ب ايه ياعنيا 

ادهم:اتفضلي انتِ يالاء

الاء:بس

ادهم:اتفضلي 

"خرجت الاء وهي تلوي فمها"

الاء:اتفضلي اتفضلي دا ايه القرف دا قال دومي قال شكله عيل من بتوع مامي وبابي 

"في داخل المكتب"

ادهم:ايه الجابك هنا يانيلي وايه الطريقه ال اتكلمتي فيها مع السكرتيره دي

نيلي:ايه يا ادهم دي سكرتيره يعني وبعدي مامي هي ال قالتي اجي هنا 

ادهم:وقالتلك تيجي ليه 

نيلي:عشان اشتغل

ادهم:نعم تشتغلي!


....................................................

في غرفه نور.

عز الدين:ممكن ادخل 

نور:طبعاً انت تنور ياجدو 

عز الدين :عامله ايه يابنتي 

نور:بخير طول م انت بخير ياجدو ياقمر 

عز الدين"بضحك":يابكاشه 

نور:بكاشه ايه بس دا انت لو صغير سيكا كنت اتجوزتك  

"ثم اخذو يضحكون"

عز الدين:نتكلم بقا في الجد ياحضرت الظابط 


...................................................

استغفروا💘

#سمآ_محمد


تعليقات

التنقل السريع