القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية يومآ ما الفصل الثامن و التاسع بقلم سمآ محمد

 

رواية يومآ ما الفصل الثامن و التاسع بقلم سمآ محمد

جريدة:أماليا

*_رۆآيَـــــہ يَــــۆمـــــــاً مــا_*


"آلُــبْــآرتٌ: آلُـثـامن"💘💘


بْقلُم: *♡سـمـــــآ مــحٍــــمـــدِ♡*


...................................................

يامن:هاتي الفون دا كده

"اخذ منها الهتف عنوه لكي يعرف مع من تتكلم"

نور:ايه اتصدمت كنت بكلم جدو قال شاكك فيكي قال وبعدين هات الفون دا كده مين سمح ليك اصلاً انك تتدخل وتصنت عليا وتمسك فوني كده 

يامن:ايه حيلك حيلك انا حر وبعدين انا مكنتش بتصنت عليكي لان انتِ بتتكلمي في مكتبي تمام 

نور:انا ماشيه 

 يامن:استني هنا كنتي بتتكلمي مع جدو علي ايه ومش هتقدري تكملي ايه معقول لحقتي تخليه ينسي انك السبب في كل دا

"لم ترد نور ولكن اكتفت بنظره مليئه بالخذلان ثم تركته وذهبت"

ضميره:شكلي زودتها 

يامن:لا تستاهل 

ضميره:شكلها زعلت 

يامن:فوق بقا دي حتت بت شغاله عندك والسبب في كل دا فووق 


……….…………………………………………..…


&الخطه شغاله كويس اوي

$هه ولسه الضربه القاضيه 


………………………................................


وصلت نور المنزل 

روڤي:شرفتي

نور:طبعاً شرفت بيتي وبيت جوزي

روڤي:متفرحيش اوي هترجع تبكي بدل الدموع دم 

نور:والله انا شايفه غير كده خالص وبعدين فين اهلك سيبينك كده تقعدي في بيت راجل متجوز واخوه العازب اممم 

روڤي :الزمي حدودك وانتِ بتتكلمي مع اسيادك

نور:هما فين اسيادي دول انا مش شيفه غيرك يا رفرف 

روڤي:ر ايه يا بيئه 

نور:سلام يا رفرف


……..................................................


يامن:مش ناوي ابدا ترجع عن ال في دماغك غير لما تموت علي ايدي يا ابن الاحمدي

سيف:مش سيف الاحمدي ال يرجع في كلامه 

يامن:العملته الصبح مش هيعدي بالساهل

سيف:دي قرصت ودن صغيره انتظر القنبله افتكر كويس ان ابوك هو العمل كده فيك وفي كل عيله الفهد وهتحصلوه واحد واحد الا صحيح ابوك بات ازاي ياوحش هههههههههههه

"هجم يامن عليه ولكمه في وجهه ولكن جاء الحراس والقوا به خارج مكتب سيف تحت ضحك سيف الجنوني"


........................................................


ناهد:مليش فيه اتصرف البت دي لزم تموت انهادره قبل بكره 

&وانا هدخل البيت ازاي يعني 

ناهد:ميخصنيش لزم تموت

&حاضر دخليني البيت بس وسيبي كل دا عليا

ناهد:تمام بس

نيلي:مامي بتكلمي مين 

ناهد:هاا انا بكلم صحبتي سلام بقا ياشروق كنتي عاوزه حاجه ياحببتي

نيلي:مامي انا تداتخنقت من البنت دي

ناهد:م انتِ الموكوسه سبتي يامن وراحه جيه وراء روڤي بدل م تتجوزيه انتِ

روڤي:ايه يانونو بتجيبي في سيرتي ليه

ناهد:ايه نونو دي انا ناهد هانم 

روڤي:ماشي يا ناهد هانم 

"دخل ادهم مسرعا"

ادهم:ناهد هان

ايه دا الحربايه دي بتعمل ايه عندك ياماما

روڤي:اااااااادهم 

ادهم:خلاص خلاص ايه انا نازل 


...................................................


عز الدين:هنعمل ايه مع ابن الاحمدي 

يامن"بتنهيده":لا دا سيبه ليا انا بقا

عز الدين:ناوي علي ايه 

يامن:فكك انت يا زوز عامل ايه 

عز الدين:زوز امشي ياولد علي لخر الزمن يتقالي زوز

يامن"بضحك":الاه صحيح كنت بتقول لنور ايه انهارده الصبح علي الفون

عز الدين:نور انا مكلمتش نور انهارده خالص اصلا

يامن:نعممم 


ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


استغفروا❤

#سمآ_محمد

جريدة:أماليا

:*_رۆآيَـــــہ يَــــۆمـــــــاً مــا_*


"آلُــبْــآرتٌ: آلُـتـاســع"💘💘


بْقلُم: *♡سـمـــــآ مــحٍــــمـــدِ♡*


...................................................

" ذهب يامن الي الجناح الخاص بهم سريعا "

يآمن:انتِ ازاي تكذبي عليا

نور:ايه الهبل دا حد يدخل كده وبعدبن كذبت امته!

يآمن:ل اخر مره هقولك احترمي نفسك دي اوضتي وبيتي ادخل في الوقت ال انا عايزه وبعدين كذبتي في ايه مش عرفه جدو بيقول انه مكلمكيش اصلا وانتِ الصبح قولتي كنتِ بتكلميه

نور"بتوتر":هاا اه صح هو انا قولتلك اني بكلم عز الدين انا قولت بكلم جده بس وانا كنت بكلم جدي انا ابو مامتي

يآمن"بشك":نعم جدك انتِ ازاي مش قولتي معندكيش حد غير مرات ابوكي 

نور"بتوتر اكتر":م هو هو 

يآمن:هو هو ايه انتِ علقتي

نور:عادي يعني انت م سألتش وانا مقولتش وبعدين دا يهمك في ايه هاا 

يآمن:ازاي يعني يهمني ف ايه انتِ نسيتي انك مراتي ولا ايه 

نور:منستش بس ياريت انت كمان م تنساش اني كلها فتره وهتطلق منك 

يآمن"بحزن دفين":تمام يانور

"خرج يامن صافعا الباب خلفه ونظره هي من النافذه التي تطل علي الحديقه رأته يخرج من المنزل مسرعاً تنهيده حاره خرجت من نور عقب ركوب يامن السياره وذهب ولكن قطع شرودها رنين الهاتف"

نور:وعليكم السلام يافندم كلها فتره وهتكون المهمه خلصانه 

&:متنسيش نفسك يا نور وانتِ هناك ليه فهمتي 

نور"بجمود":اكيد يافندم 

&:متأكده اصل انا شايف انك متغيره اوي الفتره دي مش نور ال اعرفها القالت قلبي عمره م هيدق لحد ولا ايه 

نور"بتوتر":لا انا هي نور ولسه عند كلامي 

&:اتمني عشان لو عكس كده هتندمي اووي

"ثم اغلق الهاتف دون ان ينتظر منها رد"

نور:اوووف بقا اجبها منين ولا منين انا احسن حاجه اعملها هي اني اناااام

……..............................................

في صباح يوم جديد عند شركه الفهد للمعمار

السكرتيره:صباح الخير يا ادهم بيه 

ادهم:صباح النور معاد المقابله مع الموظفين الجداد

السكرتيره"بعمليه":المعاد بعد ١٠دقايق يافندم 

ادهم:تمام اوي اطلبيلي قهوه دخليهم واحد واحد 

السكرتيره:حاضر يافندم اي اوامر ثانيه

ادهم:لا اتفضلي علي شغلك 

"قدمت السكرتيره ل ادهم القهوه ثم انصرقت وبدأ المظفين بالدخول واحد تلو الاخر"

أدهم:سالي(السكرتيره) خلاص كفايه كده اليوم عشان في شغل مهم عاوز اخلصه

سالي:حاضر هبلغ الباقي 

"خارج مكتب ادهم في مكان المخصص للانتظار"

سالي:بعتزر ليكوا بالنيابه عن ادهم بيه بس موعد المقابلات انتهي 

الاء:نعم هو هطل ولا ايه بقا الاستاذ سايبنا كل دا ملطوعين هنا وهي الاخر يقول خلاص دا ايه القرف دا بس 

"خرج ادهم علي الصوت العالي"

ادهم"بصوت عالي":ايه في ايه 

سالي:يافندم

الاء:بلا فندم بلا كوسه بقا في الاستاذ الاسمه ادهم انا مش هسكتله ايه الاهمال وقله الزوق دي اايه

سالي:بس

ادهم:اسكتي ياسالي كملي حضرتك 

الاء:حضرتي ايه انتو خليتوا فيها حضرتي دا انا سيكا وهبقا مخلل خيار ايه بقالي ٣ساعات مستنه الافندي وفي الاخر يقول خلاص كده انهاره لما هو سوسو في نفسه اوي كده بيشتغل ليه وبيقرف الناس في الاستاذ دا هي كوسه انا هعمل المقابله يعني هعمل 

سالي:اسكتي استاذ

ادهم"بصوت علي":قولت اسكتي ياسالي ايه وانتِ عاوزه تشوفي استاذ ادهم استاذ ايه بعد ال قلتيه انتِ خليتي فيه استاذ قدامك ادهم عز الدين 

الاء:احيه يافندم 


باااااس نتعرف بالناس الجديده 

(الاءمنصور الصاوي فتاه مختمره  بنت تاجر قماش في مصر الجديده عندها٢٠سنه متخرجه من كليه السن بتحب دايما متبينش ان ابوها نصار الصاوي عشان الناس هتقول علي نجاحها كله بالواسطه عشان ابوها 

عندها اخ ولد اسمه قيصر عنده٢٦سنه 

نعرف الباقي بعدين)


(سالي محمود فتاه محجبه  طيبه بسيطه بتشتغل سكرتيره في شركه الفهد بتصرف علي اهلها من المرتب بتاعها والدها متوفي ولديها اختين توأم اصغر منها)..

ادهم"بصدمه":نعم قولتي ايه 

الاء"بتوتر":مقصدش والله يا ابني انا بتفاجئ بالكلام زي زيك بالظبط 

ادهم"وقد.اخفي ابتسامته في الحال":ورايا

الاء:اي معاك ليه

ادهم"برفع حاجب":نعم مش عاوزه تعملي المقابله ولا ايه

الاء:بيجااااد اللهي ينصرك اللعي يسترك م يفضحك يابعيد اللهي

ادهم:باااااااس ايه انتِ جايه تشحتي ولا ايه 

الاء"بأحرج":خلاص يعم في ايه ورايا 

ادهم:وراكي ايه انتِ عارفه المكتب اصلا دا ايه البلاوي دي 

"ثم تركها وذهب الي المكتب وهي تتبعه دخل الي المكتب ثم الاء وتركت الباب مفتوح"

ادهم:اتكلمي عن ال سي في بتاعك 

الاء:حضرتك قدامك ال سي في اتكلم ليه 

ادهم:كده دا نظام الشغل عندنا


الاء"بجديه":تمام 

"ثم بدأت في الحديث عن دراستها والكورسات التي اخذتها بثقه تامه"

ادهم:تمام كويس اوي هتشتغلي مترجمه "ثم اخذ يشرح لها عن نظام الشركه وهي تتابع بتركيز"

ادهم:ايه هتفضلي قاعده هنا انا عندي شغل عاوز اخلصه 

الاء"بحرج":هاا تمام 

"ثم خرجت من المكتب بل من الشركه كلها متجهه الي منزلها"

.….……………….…….……………..…………..

في منزل منصور الصاوي

منصور:بردوا بنتك عملت ال في دماغها وراحت

سنيه:خلاص بقا ياحاج بنتك وانت عارفها 

منصور:يعني تعصي كلمتي وتعمل بردوا ال عاوزاه مينفعش كده انا ليا تصرف تاني معاها 

سنيه:ياحاج انتِ عارف هي عاوزه تقق ذاتها من غير م حد يقعد يقول كله واسطه ومعرفش ايه وانت عارف دماغها نشفه 

منصور:م هو دا المخليني ساكت ومستحمل الهطل البتعمله دا 

الاء:ساااموووعليكوا يامامتي 

سنيه:وعليكم السلام ياحببتي 

منصور:ايه وانا شفاف 

الاء:ازاي ياحاجوجو دا انت ال اساس والباقي شنط وكياس

منصور:كلي بعقلي حلاوه ياختي 

الاء:عامله ايه يامامتي 

سنيه:الحمد لله 

الاء:انا مش بسال عليكي انا بسال عامله اكل ايه 

سنيه"وهي تقذف عليها المدرعه كما اطلقت عليه الاء (الشبشب)":تعالي هنا يابت 

الاء:شوف ياحاج مراتك دي عاوزه تضربني سيباك انت من كل دا انا عندي ليك عروسه مزه كده ياحاج 

"قذفت سنيه عليها الفرده الثانيه من الشبشب وتجري الاء وهي تضحك خارج الغرفه "

"اصتدمت الاء وهي تجري ب اخيها قيصر"

الاء:ايه ياعم مش ناوي تقصر شويه 

قيصر:مش ناويه انتِ تطولي شويه وبعدين ايه عم دي دا انا ظلطه صحبي ارق منك 

الاء:دا انا مفيش في رقتي وحلاوتي وجمالي اموووه قال ظلطه قال دا انت ال ظلطه 

"قام قيصر بضربها علي مؤاخره راسها"

قيصر:احترميني شويه يابت ايه دا دا انا لو كنت اتجوزت بدري شويه كنت جبت بنت قدك كده

الاء:نينينينينينيتينينيني 

"نادت عليهم سنيه كي يتناولوا الطعام في جو اسري لا يخلوا نت مزاح الاء وقيصر"

……………………………………………………..

عند روڤي

روڤي:ب اقولك ايه يادوك هتخلص الشحنه امته 

@كلها يومين كده 

روڤي'تمام بس بلاش تأ خير اكتر من كده احسن انت عارف مش هعرف اخرجهم غير كده 

@تمام متقلقيش 

روڤي :ايوه كده خليك فاهمني 

……………………………………………………...

 

في منزل عائله الفهد 

علي طاوله السفره يجتمع الجميع 

ناهد: متاكلي يانور في ايه 

نور:م انا باكل اهو يا خالتي ام ادهم 

ناهد"بحقد دفين":اشربي ياحببتي العصير القدامك 

نور:حاضر"ثم شربت كأس العصير كاملاً"

"نظرت ناهد بأنتصار ثم شربت كأس العاصير الخاص بها هي الاخره "

يآمن:عملت ايه يا ادهم مع المواظفين الجداد 

ادهم:،الحمد لله كوايسين وعين منهم خمسه 

يآمن:تمام

"قطع حديثهم هو انتفاض ناهد من مقعد السفره وهي تجري نحو غرفتها"

يآمن:هو في ايه

نور"بفرحه":يمكن في حاجه مهمه 

ولكن نزلت ناهد وهي تجري وتصرخ 

ناهد:الحمااااااام الحمااااام مفول عااوزه اخش الحمام 

نيلي:ايه يامامي في ايه 

ناهد:الحمااااام

"ثم جرت نحو الحمام الخاص بالضيوف وقام الجميع من علي طاوله الطعام مستغربين مما فعلته عدا نور تقعد تأكل وهي مستمتعه بالطعام"

نور:احسن بقا عاوزه تحطيلي ملين في العصير اشربي بقاا ههههههههههههه 

يآمن:نعم انتِ العملتي كده في مرات عمي.

.…………………………………………………….

استغفروا ❤

#سمآ_محمد

الفصل العاشر

تعليقات

التنقل السريع